Thursday, November 8, 2007

Modulární 3D prohlížeč pro Škoda Auto - report 2

Poznámky k plugin architektuře

  • automatický import dostupných a platných pluginů
  • daný počet typů použitelných pluginů (vstup, archivační, načítací, BVH, ...)
  • hlídání verze jednotlivých pluginů pro případ změny jádra
  • pouze tam, kde je to bezpodmínečně nutné, bude mít plugin přístup k instanci jádra

Poznámky k návrhu jádra a standardních pluginů

  • Scene graph - celý obsažen v jádře z důvodů efektivity a čistšího kódu. V případě potřeby bude možné jej nahradit pluginem se shodným interface.
  • BVH plugin - přístup k datům scény. V jádře může být 'dummy bvh' se shodným interface.
  • Input/console/GUI plugin - přístup k jádru a všem dostupným metodám
  • Renderer - přímý přístup k BVH, metody view frustum culling, pick atd. nad BVH

Další postup

  • podrobnější studium dokumentace wxWidgets a otestování podpory pluginů
  • zjištění možností reprezentace scény - seznámení s OpenSceneGraph a diplomovou prací Prohlížeč FHS / FHB (M. Schindler), zvážení výhod/nevýhod vlastní implementace
  • první verze implementace jádra a správce pluginů
  • návrh názvu diplomové práce